Dołącz do naszego profilu na Facebooku!

BiznesKomunikacjaMarketingStrategia

Jak wykorzystać Pinterest w biznesie?

Internet to miejsce, w którym każdego dnia powstają tysiące witryn i e-sklepów. Ich twórcy starają się, aby projekt był wyjątkowy. Stworzenie dobrze wyglądającej witryny to jedno, ale zadbanie o to, aby była widoczna, to godziny spędzone nad stworzeniem dobrej kampanii reklamowej. Do promocji swojej marki często wykorzystujemy social media. To doskonały kanał do sprzedaży usług czy produktów. Platformy społecznościowe cechują się tym, że możemy nawiązać relację ze swoim odbiorcą, niekoniecznie wydając na to duże pieniądze. Możemy robić to również za darmo, jeśli umiemy dotrzeć do naszego potencjalnego klienta swoim contentem – czyli realną wartością.

W tym artykule wytłumaczę Ci, jak wykorzystać jedną z takich platform do rozbudowania biznesu. Pinterest – bo o nim mowa – to platforma inspiracji. Przeglądamy na niej tysiące zdjęć w poszukiwaniu pomysłów na podróż, ciasto czy aranżację kwiatową. Ale może  być to również idealne narzędzie biznesowe.

Co to Pinterest?

Przypnij zainteresowania! – tak można tłumaczyć na język polski tę nazwę będącą rebusem wyrazów pin ‘szpilka’ i interest ‘zainteresowanie’.

Pinterest to miejsce do tworzenia wizualnych postów, tzw. pinów, które mają na celu pokazanie Twojej marki, zainspirowanie innych użytkowników oraz sprzedaż produktów.

Na Pintereście najczęściej spotykamy się z graficzną formą przekazu. Oznacza to, że wykorzystując go w biznesie, powinniśmy skupić się na tym, żeby nasza tablica była estetyczna i przyjemna dla oka odbiorcy.

Na platformie możemy założyć konto indywidualne lub firmowe. Jako zalogowany użytkownik możemy zapisywać piny, które nas interesują, oraz samemu tworzyć takie, które zainteresują innych.

Gotowy na założenie konta firmowego? Zaczynamy

Założenie konta firmowego składa się z 7 etapów:

  1. Wybierz kraj oraz język;
  2. Wprowadź nazwę swojej firmy;
  3. Wklej link, który przekieruje użytkownika na Twoją stronę;
  4. Wklej linki do swoich social mediów; 
  5. Zaznacz, czy jesteś zainteresowany płatnymi reklamami (rekomenduję Ci na początku wybrać opcję: “Jeszcze nie wiem”);
  6. Wybierz minimum jeden temat, który Cię interesuje; 
  7. Pobierz widżet “Guzik Pinteresta”, który pozwoli Ci zapisywać odnalezione przez Ciebie grafiki.

Co dalej ? 

Stwórz swojego pierwszego pina

Pin składa się z:

⇨ tytułu, 

⇨ grafiki/filmu,

⇨ opisu,

⇨ hashtagów,

⇨ linku odsyłającego.

Kilka wskazówek dotyczących tego, jak stworzyć IDEALNEGO pina

  • Po pierwsze zadbaj o to, aby przesłane przez Ciebie zdjęcie lub grafika były wysokiej jakości.
  • Postaw na minimalizm. Nie eksperymentuj z filtrami. Użytkownicy Pinteresta docenią naturalność Twoich zdjęć.
  • Wyróżnij się i zaskocz swoich odbiorców wartościowym contentem. 
  • Przyciągnij odbiorcę zaskakującym tytułem. Masz do wykorzystania 100 znaków, więc pisz krótko i to, co najważniejsze, umieszczaj na początku.
  • #hashtaguj – dzięki temu dasz szansę odbiorcy szybciej dotrzeć do Twojego pina. 
  • Opisuj pliki (w skrócie opowiedz o tym, co jest na zdjęciu).
  • Wklejaj linki docelowe. Pozwól swojemu odbiorcy na odwiedzenie Twojej witryny internetowej. 
  • UWAGA! Przed opublikowaniem pina upewnij się, czy wszystko jest prawidłowo zapisane. 

Formaty pinów, jakie możesz wykorzystywać

Poniżej przedstawię Ci różne rodzaje pinów, jakie możesz umieszczać na swojej tablicy. Każdy z nich daje Tobie (lub Twoim odbiorcom) inne możliwości. Warto więc przetestować przynajmniej niektóre z nich.

  • Pin, czyli “szpilka” – główny post opublikowany na Pintereście.
  • Promoted pins, czyli “promowane szpilki” – forma reklamy na platformie. Musisz za nie zapłacić, żeby wyświetlały się jak największej grupie odbiorców.
  • Rich pins, czyli “bogate szpile” – wzbogacone pinezki, które dołączają elementy z informacjami dla użytkowników 
  • Repin, czyli “przępieta szpilka” – post, który komuś się spodobał i umieścił go na swojej tablicy, np. Facebooka.
  • Carousel pins, czyli “szpilki karuzeli” –  zamiast jednego zdjęcia umieszczasz ich więcej, a one wyświetlą się w formie karuzeli złożonej z np. 4 zdjęć.
  • Video pins, czyli “filmowe szpilki” – jak się domyślasz, różnią się od statystycznego zdjęcia tym, że są przedstawione w formacie wideo.
  • Collections pins, czyli “kolekcje szpilki” – ten format pomaga społeczności Pinteresta w dokonywaniu zakupu produktów podobnych do tych, które już wybrali.
  • Idea pins, czyli “szpilki pomysłów’’ – jest to nowy format na platformie. Możesz go używać do promowania marki, tworząc przewodnik krok po kroku lub wybierając kolekcję.

Do czego służy tablica na Pintereście?

Twórz tablice, aby zapisywać i porządkować tematycznie swoje piny. To w dużym stopniu wpłynie na estetykę i przejrzystość Twojego profilu. 

Jeśli na przykład zajmujesz się tworzeniem stron internetowych, możesz stworzyć tablicę o nazwie “projekty stron www” i dzielić się z innymi swoimi pomysłami i inspiracjami.

Twoim zadaniem jest zainteresować odbiorcę. Jeśli Ci się to uda, z pewnością platforma Pinterest.com pomoże Twojej marce w zbudowaniu pozytywnego wizerunku, zwiększy ruch i sprzedaż na Twojej stronie. 

Kilka słów o reklamie na Pintereście

Posiadając konto firmowe, możesz skorzystać z opcji tworzenia płatnych reklam, które wyświetlą się spersonalizowanym odbiorcom Twojego produktu. Z poziomu konta biznesowego masz również wgląd do statystyk, dzięki którym będziesz mógł lepiej przygotować reklamy, wyciągając wnioski z poprzednich kampanii. W skrócie, będziesz wiedział, co działa, a co musisz poprawić.

Jak monitorować skuteczność swoich pinów?

W zakładce “Statystyki” znajdziesz informacje, które mogą okazać się bardzo przydatne dla Twojego biznesu. Dowiesz się z nich, ile osób:

  • wyświetliło Twoje piny, 
  • kliknęło w link,
  • zapisało zdjęcie.

Wchodząc głębiej, możesz również przeanalizować swoją grupę docelową pod kątem jej:

  • wieku,
  • płci, 
  • pochodzenia, 
  • urządzenia, z którego najczęściej korzysta, przeglądając Twoje piny. 

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, to warto śledzić konwersję, dzięki której dowiesz się:

  • ile osób dokonało zakupu dzięki Pinterestowi, 
  • jaki jest współczynnik konwersji, 
  • jaka jest średnia wartość zamówienia. 

Jak tworzyć reklamy na Pintereście?

Po pierwsze, eksperymentuj !

Pinterest umożliwia reklamodawcy kierowanie reklam pod kątem słów kluczowych, lokalizacji, wieku oraz innych danych i kategorii.

Pozwala na tworzenie reklam w formie grafik, wideo, infografik, kolekcji, karuzeli. 

Jak widzisz, możliwości jest wiele. Dlatego próbuj, testuj i sprawdzaj, co działa.

Narzędzia przydatne w obsłudze Pinteresta

Poniżej przedstawiam Ci narzędzia, które wypróbowałem na swoim koncie i z czystym sumieniem mogę polecić. Wypróbuj je, jeśli chcesz zaoszczędzić swój czas spędzony na działaniach marketingowych na Pintereście.

  1. Buffer – darmowy okres próbny 

Dzięki temu narzędziu, będziesz mógł w dowolnym momencie przypiąć obrazy z każdej witryny i dodać je do swojego harmonogramu na Pintereście. 

Możesz również  przeglądać statystyki dotyczące Twoich pinów: komentarze, polubienia.

https://buffer.com/pinterest-for-business

  1. Pingroupie – za darmo 

Znajdź tablice grupowe i dołącz do nich lub je współtwórz. Pingroupie oferuje opcję sortowania tablic, np. według popularności. Ddzięki temu możesz szybko znaleźć te, które cieszą się dużym zainteresowaniem społeczności Pinteresta.

https://pingroupie.com/

  1. Tailwind – darmowy okres próbny 

Kompleksowe narzędzie do obsługi Pinteresta., Zzawiera w sobie kilka ciekawych opcji analitycznych poza tymi oczywistymi statystykami., Ddzięki temu narzędziu możemy dowiedzieć się więcej o naszej konkurencji, lepiej poznać swoich wpływowych obserwatorów.

https://www.tailwindapp.com/

#INSPIRACJE, czyli zobacz, jak robią to inni

Jeśli rozpoczynasz swoją przygodę z Pinterestem lub chcesz ulepszyć swoje istniejące już konto, to zachęcam Cię do obserwowania tego, co robią popularni użytkownicy. Poniżej prezentuję Ci kilka kont z przykładowych dziedzin. Myślę, że mogą Cię zainspirować. 

  • MODA

https://pl.pinterest.com/yourclassylook/_created/

  • ARCHITEKTURA WNĘTRZ

https://pl.pinterest.com/westwingpl/_shop/

  • PODRÓŻE 

https://pl.pinterest.com/saltinourhair/_created/

https://pl.pinterest.com/sha24nna/_created/

  • JEDZENIE

https://pl.pinterest.com/picklesnhoney/_created/

Trendy 2022 Pinterest

Kolejną inspiracją, którą chciałbym się z Tobą podzielić, są przewidywane trendy, czyli hasła, które w 2022 roku prawdopodobnie będziemy wyszukiwać najczęściej na Pintereście.

  1. Filozofia well-being, bezpieczne przestrzenie, flexercise

Well-being – to stan, w którym czujemy się komfortowo. Definicja well-being obejmuje holistyczne spojrzenie na człowieka i jego potrzeby.

Bezpieczne przestrzenie – to miejsca w naszych domach, które będą naszym azylem, będziemy w nich odpoczywać i oddawać się swoim pasjom.

Flexercise – to “łagodne” formy ruchu. Odpuścimy sobie karkołomne treningi na siłowniach. Zamiast tego udamy się na spacer.

  1. Rozwój duchowy, relation-tips

Rozwój duchowy – dbanie o poszerzanie samoświadomości; kładzenie nacisku na komunikację z drugim człowiekiem.

Relation-tips – to nic innego jak wskazówki dotyczące naszych relacji, dzięki którym polepszymy więź z naszym partnerem.

  1. Praca miłości, finpowerment 

Praca miłości – to biznesy stworzone z pasji i zainteresowań, których na rynku będzie pojawiało się coraz więcej. 

Finpowerment – to nic innego jak świadome zarządzanie budżetem. 

Pinuj jak mistrz

Jak widzisz, pinować każdy może, a platforma jest prosta i intuicyjna w obsłudze. Wiesz już, w jaki sposób możesz wykorzystać jej potencjał do zwiększenia sprzedaży i rozpoznawalności Twojej marki. Znasz narzędzia, które ułatwią Ci pracę na platformie. Tworząc swój profil biznesowy, miej na uwadze trendy i hasła, które będą najczęściej wyszukiwane przez użytkowników. Stwórz biznes, który będzie opierał się na Twoich pasjach. Dzięki temu ludzie dostrzegą autentyczność w tym, co robisz. I to co najważniejsze – baw się tą kreatywną przestrzenią świata, jaką jest Pinterest. Mam nadzieję, że ten artykuł przekonał Cię do tego, że warto dołączyć do zacnego grona Pinnersów i, sprzedając swoje produkty czy usługi, przy okazji inspirować świat.

Bibliografia:

https://blog.hootsuite.com/how-to-use-pinterest-for-business/amp/

https://buffer.com/library/pinterest-tools/amp/

https://business.pinterest.com/pl/

https://zwierciadlo.pl/

O autorze

Jeżeli chcesz skontaktować się z autorem tego tekstu w celu podjęcia współpracy copywriterskiej, napisz do nas na adres agnieszka@copywriter.pl.
Powiązane tematy
BiznesKomunikacjaŻycie

Biznes w globalnej wiosce, czyli krótki przewodnik po różnicach kulturowych

BiznesMarketingUncategorized

Porównywarki cenowe jako element strategii marketingowej

KomunikacjaŻycie

SEKRETY SKUTECZNYCH NEGOCJACJI

CoachingCopywritingKomunikacjaMarketing

Kampanie społeczne – uczmy się na błędach innych, nie na własnych

Dołącz do naszego newslettera!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *